maandag 11 april 2011

Aan de vooravond van vertrek naar Benin

Nog 6 dagen en dan stap ik op het vliegtuig richting Benin. De plaats waar ik zal landen heet Cotonou en ik wordt daar opgewacht door Theophile Atekpo [ directeur van de Hogeschool in Parakou] en Stanislaus Aborode en Marijke Gnonlonfoun. Met andere woorden er wordt goed voor me gezorgd. Maar ik heb geen idee wat ik aan zal treffen in Parakou zelf. Want daar staat de Hogeschool waarvoor onderwijskundig advies wordt gevraagd.  Wat voor soort Hogeschool is het? Hebben de studenten dezelfde faciliteiten als hier en welke faciliteiten zijn er nodig om vooruit te kunnen komen? Is er een kloof tussen arm en rijk als het gaat om het kunnen volgen van onderwijs op HBO niveau? Zijn de studenten gemotiveerd en wat willen ze bereiken met de gevolgde opleiding? Allemaal vragen waarop ik graag antwoord wil krijgen in de drie weken dat ik daar ga werken. Zodra ik terug ben, zal ik op deze blogspot verslag doen.  Het is spannend, vooral ook omdat ik midden in een andere cultuur gezet wordt. ik heb geen idee hoe ik daar op zal reageren. Ik zal deze week nog snel skype installeren op de computer die ik meeneeem, want internet is ook daar aanwezig. Contact met mijn thuisfront is uiteraard wel de "strohalm" waar ik mij aan kan vast klampen als het moet. Goed we zullen zien wat het wordt.

Geen opmerkingen: