maandag 13 juni 2011

hoe we nu verder gaan: update 13 juni 2011


Na mijn LinkedIN oproep is er weer het een en ander gebeurd:
Het LUMC heeft voor ons lab.Tafels en zuurkasten, want het Silvius laboratorium is opnieuw opgezet, en er staan daar nog goed bruikbare spullen in het vroegere gebouw. Maar helaas dan moeten we alles demonteren en we hebben niet genoeg ruimte in de container van Marjan Kroone die elk jaar naar Benin gaat. . Een zuurkast zou ook prachtig zijn, maar de mate waarin je kan rekenen op elektra/waterleiding is maar matig in Benin. Dus nu is Marjan naar Parakou om met Theophile Atekpo [ directeur hogeschool ESCG] te overleggen wat de aanleg van het een en ander gaat kosten in Benin. Het arbeidsloon is laag en dat = een voordeel. Ik probeer de kranen van de LUMC tafels te demonteren en mee te geven naar Benin. Verder heb ik nog wat budget van het Hans Blankert fonds. Dus even afwachten wat daaruit komt.
Het curriculum van de opleiding is inmiddels klaar en ook dit document zal Marjan voorleggen van dhr. Atepko, Op dit moment ben ik bezig de plaats te bepalen van de komende opleiding binnen de onderwijswetten in Benin. Dit is nodig om [ in een later stadium] de opleiding geautoriseerd te krijgen.
Verder kreeg ik nog hulp van de Haagse Hogeschool, ook daar is men bezig practica lokalen te vernieuwen. Helaas had men alleen lessetjes [ stoel&tafel ] deze zijn jammer genoeg niet nodig.
We hebben behoefte aan losse zaken zoals laboratorium krukken/ microscopen/pH-meters/waterbaden/ etc.. etc.., zie deze lijst. Tja... denk ik dan hieruit blijkt wel weer dat zonder deze randvoorwaarden een opleiding niet kan starten.Een practicumlokaal is noodzaak.
Goed...... we gaan verder en het is nu wachten op het resultaat uit het overleg van Marjan Kroone en Theophile Atekpo.

Geen opmerkingen: