maandag 1 december 2008

STAY_IN

STAY_IN is de naam van een groep potentiele VSV leerlingen. Deze groep krijgt op onze burgerschapsmiddag alle aandacht die ze verdienen. Waarom verdienen zij juist deze aandacht? Wel om het volgende, ze hebben allemaal hun 1e negatief studieadvies op zak.
Hiermee zijn we ( = TEAM) niet over 1 nacht IJS gegaan. NEEEEEEE, deze adviezen zijn weloverwogen beslissingen van ons team. Wij vinden dat deze leerlingen extra aandacht verdienen, want er is altijd meer aan de hand dan je zo op het 1e gezicht kunt zien. Op onze burgerschapsmiddag verdiepen we ons samen in deze problematiek. Er worden door de leerlingen haalbare afspraken gemaakt, die ook meteen ( elke dag dus) zichtbaar moeten worden in het normale lesrooster. ( Vb ik kom niet meer te laat/ ik zal proberen er altijd te zijn/ ik zal beter mijn best doen. ) Ik ontvang van onze docenten een constante stroom van informatie over hoe de leerlingen zelf gestalte geven aan de door henzelf gemaakte afspraken in het lesrooster van alle dag. Deze informatie is weer de input voor onze volgende STAY_IN les. Ook loopt de ondersteuning van ons studieadviespunt (STAP) gelijk met ons mee op. Dus a.h.w. een 3 sporentraject wat gelijktijdig verloopt.
  1. STAY_IN klas
  2. Docenten informatie over het gedrag in het rooster van ALLEDAG
  3. STAP beroepskeuze/houding en motivatie gedrag
We ( LL. / TEAM / STAP) nemen met elkaar beslissingen in de 6/7e projectweek. Beslissingen zoals een ander studietraject en/of misschien een andere studiebegeleider /of doorgaan met de goede dingen waar je al mee bent begonnen. In deze groep van leerlingen zitten ook een paar hyperactieve leerlingen die verplicht zijn tot het deelnemen aan een sport en bewegen activiteit. Maar ook daar moeten ze zich houden aan de afspraken die ze zichzelf hebben gesteld in de 1e startweek.

Het burgerschapsconcept biedt ook voor deze groep van leerlingen extra mogelijkheden.

Geen opmerkingen: